Začaly se přidávat další prvky a stránky se začaly měnit na dynamické weby, např. e-shopy.
Běžný uživatel Internetu má v zásadě dvě možnosti. Buď jej užívá výhradně pro některé předem známé webové portály a aplikační rozhraní, které potřebuje pro práci a pro zjišťování informací, anebo používá vyhledávače, aby nalezl informace z více zdrojů a mohl z nich zvolit ten optimální.
Podle statistik tráví uživatelé Internetu nejvíc času právě ve vyhledávačích. Ty zobrazují hledaná klíčová slova jako text nebo jako obrázek (fotografii), vyhledávat lze i pozici v mapě nebo textové fráze ve slovníku, např. v překladači, který slova i celá souvětí překládá do všech světových jazyků.
Není jen Google
Vyhledávačů existuje celá řada, z nichž asi nejznámější a nejvyužívanější je Google. Vyhledávat můžete ovšem i v Yahoo, Altavista, Bing, anebo používat český vyhledávač Seznam. Podle statistik využití vyhledávačů ve světě vede Google naprosto jednoznačně, jenže v asijském kontinentu a v zemích východní Evropy je tomu jinak. V Rusku jasně dominuje Yandex a v Číně naopak Baidu, v Jižní Koreji vítězí Naver a v Japonsku Yahoo. Česká republika je snad jedinou výjimkou ze zemí, kde se píše latinskou abecedou. U nás totiž prozatím stále vede český Seznam.
Pokročilé vyhledávání
Vyhledáváte-li častěji jen specifické výrazy a potřebujete-li vyhledávat cokoliv pokročilým způsobem, využijte speciální znaky. Kromě toho, že lze vyhledávat např. i celou větou, jako byste hovořili s lidmi, můžete použít výrazových operátorů. Pokud např. zadáte klíčové slovo nebo větu do uvozovek, vyhledávač vyhodnotí pouze takové weby, kde se přesný řetězec vyskytuje pouze v zadaném tvaru, tedy písmeno od písmene.
Operátor „site“ zas využijete tehdy, chcete-li vyhledávat informace jen z určitého přesně definovaného webu. Např. výraz „site robotický vysavač vtm.zive.cz“ vyhledá všechny rubriky a články na serveru vtm.zive.cz, které obsahují klíčový výraz robotický vysavač (pokud tam ovšem nějaké takové jsou).